Симуляційна гра ”ВИБОРИ”



Симуляційна гра ”ВИБОРИ”

Мета:     
▫ навчити старшокласників проводити процедуру виборів;
▫ розкрити основні положення Закону про вибори народних депутатів України;
▫ сприяти виробленню свідомого ставлення до виборів та значимості  особистої участі у них;
▫ навчити розрізняти виборчі системи та ступінь демократичності виборів.
Учні повинні вміти:                                                                                                       
-  пояснювати термін "демократія" через проведення виборів;
-  розповідати про зміст процедури голосування;
-  розрізняти мажоритарну та пропорційну виборчі системи;
-  сформувати власне ставлення до необхідності участі в голосуванні.
Коло учасників:
Учні 9 –11 класів, вчителі історії і права, заступники з навчально-виховної роботи, класні керівники.

Обладнання:
1.Обладнані до дня виборів виборчі дільниці.
2.Папір.
3.Канцелярські приладдя.

Час проведення: місяць (тиждень) напередодні офіційних виборів.

План проведення
1.                  Підготовчий етап
Адміністрація школи, рада старшокласників, шкільний парламент визначають тематику проведення голосування. (Вибори "випускника року", "улюбленого шкільного предмета", "вчителя року" чи голосування за запитаннями "Цінності, які я вибираю". "Програми розвитку школи".
Можуть визначатися будь-які питання, головне, щоб у результатах опитування була зацікавлена школа).
2.                  Підготовка ініціативної групи.
Вчитель правознавства або історії ініціює створення шкільної виборчої комісії, групи спостерігачів з числа представників старших класів. Вони можуть бути обрані в класах у представництві, необхідному для забезпечення гри.
3.                  Організаційний етап.
Члени ініціативної групи проводять підготовку необхідних матеріалів та документів для проведення голосування (бюлетені, протоколи...)
4.                  Агітація за участь у голосуванні.
Ініціативна група проводить роз’яснювальну роботу щодо тематики та процедури голосування у визначених класах з метою забезпечення найбільшого представництва у голосуванні. Можуть бути визначені постійні консультанти, готові відповісти на будь-які питання.
5.                  Голосування та підведення підсумків.
У визначений термін на обладнаних дільницях протягом дня (терміни узгоджені попередньо з адміністрацією школи та доведені до відома учасників виборчого процесу) учні старших класів беруть участь у голосуванні.
6.                  Оголошення результатів виборів.
Ініціативна група випускає прес-реліз, газету тощо за результатами голосування та проводить виховні години у класах з аналізом та роз’ясненням гри та її результатів.
Методичні поради та рекомендації.                                       
1.                     Питання, що виносяться на голосування, повинні бути особистісно чи суспільно значимими для старшокласників.
2.                     Результати голосування мають бути практично використані в роботі школи.
3.                     Голосування бажано провести так, щоб учні усвідомили суть пропорційної та мажоритарної систем. Наприклад, "випускник року" може вибиратися за мажоритарною системою, а голосування за "улюблений предмет", що визначатиме рейтинг навчальної дисципліни, може бути проілюстровано діаграмою.
4.                     Ініціативна група має чітко дотримуватися вимог закону щодо проведення виборів і не допустити їх порушення.
5.                     Розбір результатів голосування необхідно проводити спочатку вчителями права в ініціативній групі, а потім інформацію доводити до учнів.
6.                     Будь-які наслідки повинні бути використані для досягнення поставленої мети (низька активність, зіпсовані бюлетені, складність процедури підрахунку голосів – всі вони ілюструють реальні проблеми голосування).
7.                     Необхідно усвідомити, що дана акція хоча й проводиться для старшокласників, не лишає байдужими й молодших школярів,
тому корисним буде провести коротенькі бесіди в класах молодшої та середньої ланок, які за допомогою ініціативної групи можуть підготувати вчителі початкових класів, класні керівники.
8.                     Слід пам’ятати, що інформація про «вибори в школі» буде  поширена в сім’ях, серед друзів, знайомих з вулиці, що є важливим і позитивним елементом запланованої акції.

Важливо пам’ятати наступне:

1.                  Головним завданням симуляційної гри «Вибори» є переконання молодих людей в тому, що брати участь у виборах – це їх обов’язок перед суспільством, у якому вони живуть.

2.                  Гра не має на меті проводити агітацію за будь-кого з кандидатів у депутати, партію чи виборчий блок.
3.                  Важливим результатом проведення симуляційної гри «Вибори» є отримання навичок  участі у виборчому процесі.
Кожний з організаторів відповідальний за те, щоб ніхто з дорослих не використав цю гру в політичних цілях.

Немає коментарів:

Дописати коментар